Búzavirág Kovászműhely

Búzavirág Kovászműhely

Pihe puha szendvicskenyér kovásszal...

Ez a gyerekek kedvence lesz!

2019. augusztus 22. - Búzavirág Kovászműhely

img_0133.JPG

GYEREKEK KEDVENCE: SZENDVICSKENYÉR

Közeleg az ősz, és ezzel az iskolakezdés ideje. A most következő szendvicskenyérre azért volt szükség, mert bizony vannak olyan gyerekek, akik nem igazán szeretik a kovászos kenyér vastagabb, szíjasabb héját, viszont mi szeretnénk nekik is biztosítani a finom, egészséges kovászos kenyeret a szendvicsükbe. A formában való sütés nagyon hasznos ilyenkor: vékony héj, könnyű szendvics alap az eredmény.

Hozzávalók 2 db 25 x 10 cm, 7 cm mély formához:

530 gr liszt BL80

260 gr friss aktív fiatal kovász (akkor használom, amikor duplázott)

40 gr cukor

10 gr só

280 gr víz

30 gr zsír vagy vaj felolvasztva (én, bevallom, mangalica zsírral szeretem a legjobban)

Az elkészítés tekintetében nagyon könnyű dolgunk van. Mindent egyben összekeverünk, és jól kidagasztjuk. Én robotgépen és a 2-es fokozaton készítem, nem kézzel dagasztom, mert egy keményebb tésztáról van szó. A dagasztótálban pihentetem 1 órán keresztül, Aztán olajozott felületre borítom, kétfelé szedem és a forma méretére igazítva feltekerem, hogy szép egyenletes magasságú legyen. A formákat kizsírozom, majd a tésztát belehelyezem. Most következik a kelesztés, nejlonba csavarva kelesztem egészen addig, amíg háromszorosára nő. Meleg helyet biztosítok neki közben. A tészta ekkor már majdnem teljesen kitölti a formát.img_20190816_085945.jpg

195 fokon sütöm gőzben az első 20 percben, majd gőz nélkül további 25 percet ugyanezen a hőmérsékleten. Én a gőzt úgy biztosítom neki, hogy ugyanilyen formát borítok a tetejére a sütőben, aztán meg leveszem.

img_20190816_085749.jpg

Én akkor is szoktam ezt a kenyeret sütni, amikor nem úgy jön ki az időm, hogy pár órán keresztül tudjak hajtogatni, figyelni a pihentetést. Ezt a kenyeret formába tétel után nyugodtan ott lehet hagyni a pulton akár egy egész éjszakára, mert a cukor és a zsiradék miatt sokáig fog kelni.

Az eredmény egy csuda könnyű, egyenletesen apró lyukú finom kovászos formakenyér, nem folyik ki a feltét a lyukakon, próbáljátok ki!

img_20190813_083309.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kovaszmuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr3915019274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása